Popis práce mzdové účetní

12.7.2005, , Zdroj: Verlag Dashöfer

Práce mzdové účetní je v každé organizaci trochu odlišná, nicméně základní náplň její práce je poměrně stabilní. Odpovídá především za výpočet mezd.

Tento článek je z 12.7.2005. Aktuální informace získáte na našich seminářích.

Práce mzdové účetní je v každé organizaci trochu odlišná, nicméně základní náplň její práce je poměrně stabilní. Odpovídá především za výpočet mezd.

Mezi hlavní pracovní povinnosti, které spadají do popisu práce mzdové účetní patří:

1.   Příprava výplat zaměstnanců podniku včetně výpočtu daní, sociálního a zdravotního pojištění a dalších nutných údajů. Je zodpovědná za správnost výpočtů mezd, daní a pojistného.

2.   Vydávání potvrzení zaměstnancům o dosaženém příjmu apod.

3.   Roční zúčtování daně z příjmu.

4.   Předstihová řízení a žádosti o penze. ELDP.

5.   Komunikace s příslušnými úřady v otázkách mezd, pojištění a daní.

6.   Výplata mezd bankovním převodem - zajišťování podkladů.

7.   Sledování legislativních změn, týkajících se problematiky sociálního a zdravotního pojištění, daně z příjmu, výplaty nemocenských dávek apod.

8.   Pravidelné měsíční zprávy o mzdách, přesčasech, dovolené apod.

9.   Řeší veškeré problémy vznikající v souvislosti s výpočtem mzdy, daní a pojištění. Počítačové zpracování mezd - odborná mzdová a personální stránka.

            Někdy je činnost mzdové účetní kumulována s personální činností, především v menších organizacích. V takovém případě mezi pracovní povinností patří i následující:

1.   Vedení personální administrativy:

- vznik a ukončení pracovního poměru (pracovní smlouvy, osobní dotazníky, výpovědi atd.),

- další personální otázky (např. kázeň, absence, nemocnost).

- vedení personální evidence.

2.   Sledování vývoje mzdové, daňové, pracovně právní a personální legislativy.

3.   Nábor a interview se zájemci o práci.

4.   Příprava podkladů a zpráv pro Český statistický úřad.

5.   Příprava zpráv, hlášení a informací pro Úřad práce.

6.   Projednávání personálních otázek s odbory.

7.   Spolupráce na přípravě kolektivní smlouvy, pracovního řádu, mzdových předpisů.

8.   Sledování pracovní doby na docházkovém programu  (pokud je používán software pro registraci docházky) na základě podkladů úseků podniku.

Co je třeba udělat před uzavřením, při trvání a po skončení pracovního poměru? Poradíme Vám, jak vytvořit efektivní personální agendu, která bude plně vyhovovat Vašim potřebám, ale i požadavkům kontrolních orgánů. Navštivte náš seminář Personální a mzdová agenda bez chyb.