Začínajícím účetním pomůžeme zvládnout základní problematiku účetnictví. Vícedenní seminář zachycuje komplexní přehled vedení účetnictví. Informuje o základních povinnostech účetních jednotek, o vedení účetní agendy, o soustavě metodických prvků a postupů, mezi něž například patří bilanční princip, podvojnost účetních zápisů, souvztažnost účtů, účet a soustava účtů, účetní dokumentace, oceňování a inventarizace majetku. Dále se zaměříme na účtování jednotlivých druhů majetku, závazků, pohledávek, kurzových rozdílů, mezd, DPH a jiných daní. Ke snadnému pochopení dané problematiky jsou ke každé oblasti přidány příklady z praxe.
Druhá část Akademie připraví účastníky na zvládání samostatného vedení mzdové agendy v celé její šíři, tj. od přijetí zaměstnance, po vedení agendy v průběhu roku, na konci roku a při odchodu zaměstnance. Kombinovaná forma prezenčního a domácího studia ve vícedenním semináři poskytne solidní základ pro samostatné vedení mzdové agendy.
Pro koho je Akademie určena
Seminář je určen pro začínající účetní, které jsou zároveň mzdovými účetními.
Pro účetní, které si potřebují účetnictví zopakovat a pro účetní, které mají na starosti účetnictví celé společnosti. Pro mzdové účetní, které mají na starosti celou mzdovou agendu včetně personalistiky ve společnosti, ve firmě, u podnikatele. Pro účetní, které si chtějí mzdové účetnictví jen „oživit".
Výhody tohoto vícedenního semináře
Výhodou vícedenního semináře je to, že jednotlivé části na sebe navazují do uceleného celku. Postupně dojde k získávání informací o vedení účetnictví, jeho metodách, principech, výkaznictví až k výstupům, které se předkládají na finanční úřad a jiným institucím. Také problematiku vedení mzdové agendy si osvojíte postupně, a tím si vybudujete pevné základy. Po každém absolvovaném bloku dostanete sadu příkladů k procvičení pro samostatné studium. V případě potřeby si můžete všechny nejasnosti prodiskutovat s lektorkou během dalšího semináře.
Kombinace prezenčního a distančního studia vám umožní proniknout do této náročné problematiky do hloubky a závěrečným testem si ověříte její zvládnutí.
Po absolvování kurzu budete specialistou na účetnictví a vedení mzdové agendy, na což získáte certifikát.
Na kursy se lze objednat i samostatně:
Obsah - účetní část
24. 2. 2020 (pondělí)
- Legislativní úprava vedení účetnictví podnikatelů
- Vymezení formy, obsahu a rozsahu účetnictví, vystavování účetních a daňových dokladů
- Účet jako symbolický zápis pro aktiva, pasiva, náklady, výnosy
- Účet syntetický a analytický, účetní osnova, pravidla pro tvorbu předkontace
- Dlouhodobý majetek – členění dlouhodobého majetku, výpočet odpisů, účtování o pořízení, zařazení a vyřazení dlouhodobého majetku, pořízení dlouhodobého majetku formou leasingu nebo spotřebním úvěrem, dlouhodobý finanční majetek
- Zásoby – vymezení a charakteristika účtování a evidence zásob, ocenění zásob, členění a účtování zásob vlastní výroby, zjištění a zaznamenání stavu zásob na konci zdaňovacího období, inventarizace zásob
- Finanční majetek – účtování pokladny v CZK a valutových pokladen, účtování pohybů na bankovních účtech, účtování cenin, stravenek, účtování krátkodobých a dlouhodobých bankovních úvěrů a výpomocí, zaznamenání stavu finančního majetku na konci zdaňovacího období, inventarizace
25. 2. 2020 (úterý)
- Pohledávky a závazky z obchodních vztahů – oceňování pohledávek a závazků v české a cizí měně, poskytnuté a přijaté zálohy, kurzové rozdíly, zjištění a zaznamenání stavu pohledávek a závazků na konci zdaňovacího období, inventarizace
- Pohledávky a závazky vůči finančním a dalším institucím, účtování přímých a nepřímých daní (daň silniční, DPH, daň z příjmů,….)
- Účtování mezd a odvodů z mezd – specifika výpočtu a účtování mezd
26. 2. 2020 (středa)
- Časové rozlišení nákladů a výnosů – specifika účtování nákladů a výnosů, náklady a výnosy příštích období, příjmy a výdaje příštích období, komplexní náklady příštích období
- Kapitálové účty – účtování o základním kapitálu, jeho snížení nebo zvýšení, účtování kapitálových fondů, fondů ze zisku, účtování výsledku hospodaření a jeho rozúčtování dle zápisu z valné hromady
- Rezervy – tvorba rezerv, účtování a jejich specifika
- Náklady a výnosy – specifika účtování nákladů a výnosů, účtování daňových a nedaňových nákladů, auto v podnikání
27. 2. 2020 (čtvrtek)
- Uzávěrkové a závěrkové účetní operace, účetní výkazy – rozvaha, výkaz zisku a ztráty, cash flow
- Sestavení daňového přiznání daně z příjmů právnických osob
- Závěrečný test
Obsah - mzdová část
1. 4. 2020 (středa) – Pracovněprávní minimum
- Vznik, průběh a ukončení pracovněprávního vztahu z pohledu zákoníku práce
- GDPR
- BOZP, zvláštní podmínky některých zaměstnanců
- Zdravotní prohlídky zaměstnanců
- Zákonné pojištění odpovědnosti za škodu při pracovním úrazu a nemoci z povolání
- Pracovní doba, dovolená, překážky v práci
Příklady na výpočet nároku a krácení dovolené.
2. 4. 2020 (čtvrtek) – Odměna za práci
- Mzda x plat
- Dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr
- Minimální mzda, zaručená mzda
- Průměrný výdělek, redukovaný průměrný výdělek
- Náhrada mzdy, náhrady za dočasnou pracovní neschopnost
- Srážky ze mzdy, srážky na plnění exekuce, insolvence
Příklady na výpočet mzdy, průměrných výdělků, náhrady za DPN, nezabavitelného minima a výpočet srážek na exekuce, insolvence.
22. 4. 2020 (středa) – Zdravotní pojištění, sociální pojištění, cestovní náhrady
- Ohlašovací povinnosti
- Výpočet a odvod pojistného
- Dopočet zdravotního pojištění
- Nemocenské pojištění – žádosti o dávky
- Povinnosti plynoucí z důchodového pojištění
- ELDP
- Povinnosti plynoucí ze zákona o státní sociální podpoře
- Cestovní náhrady při tuzemské a zahraniční pracovní cestě
Příklady na výpočet dopočtu zdravotního pojištění, vyúčtování tuzemské a zahraniční služební cesty, silniční daň.
23. 4. 2020 (čtvrtek) – Daň z příjmů ze závislé činnosti a další
- Ohlašovací povinnosti
- Odvod zálohy na daň z příjmů
- Odvod srážkové daně
- Příjmy osvobozené od daně
- Roční zúčtování včetně dokladů potřebných pro jeho provedení v souladu s GDPR
- Mzdový list
- Zaměstnávání osob se zdravotním postižením – náhradní plnění při nesplnění povinného podílu
- Výběr a použití softwaru
Příklady na výpočet ročního zúčtování zaměstnanců, povinného podílu OZP.
Výuka probíhá každý den od 9 do 16 hodin (hodinová pauza na oběd + 2 x 15 minut na občerstvení).
Výhody pro Vás
- Občerstvení zajišťujeme po celou dobu konání semináře,
- K dispozici máte kávu, čaj, vodu.
- Během coffee breaku sladké či slané občerstvení.
- Oběd je zahrnut v ceně semináře.
- Podává se v blízkosti místa konání semináře, zpravidla ve stejné budově.
- Doprovodíme vás až na místo a zase zpět, budete-li chtít.
- Máte-li dietní omezení, napište nám prosím předem na info@kursy.cz, zajistíme vám vhodné menu.
- Další občerstvení zajišťujeme po celou dobu konání semináře,
- K dispozici máte kávu, čaj, vodu.
- Během coffee breaku sladké či slané občerstvení.
- Získáte špičkové pracovní materiály zpracované lektorem.
- Získáte odpovědi na své dotazy k tématu semináře.
- Můžete je položit přímo na semináři.
- Máte-li dotaz ještě před začátkem semináře, pošlete nám ho na info@kursy.cz.
- Na závěr kurzu absolvujete závěrečný test.
- Po jeho úspěšném vyřešení získáte certifikát.
Lektor
Termíny a místo konání
24.2. – 23.4.2020
9:00 - 16:00
Praha
Tento termín již nelze objednat. Jakmile vypíšeme nový, dáme Vám vědět. Nechte nám prosím na sebe kontakt.
Firemní školení na míru Vám rádi připravíme na poptavka@kursy.cz.
Výhody prezenčního semináře
Kvalitní lektoři
Skuteční odborníci zodpoví i ty nejzapeklitější dotazy. Přijďte se přesvědčit!
Základem každého školení je kvalitní lektor. My spolupracujeme jen s těmi nejlepšími. Naši lektoři mají mnohaletou praxi ve svém oboru a zároveň se dlouhodobě zabývají firemním vzděláváním.
Rádi Vám s našimi lektory zajistíme školení na míru. Vyberte si odborníka z naší databáze lektorů.
I na webinářích zodpoví lektoři Vaše dotazy a projdou s Vámi odborný obsah stejně kvalitně, jako na prezenčním školení.
Garance kvality
Stýská se vám po letech, kdy jste nic nemuseli? Vše zařídil někdo jiný a na vás bylo jen užít si to. Přesně tak fungují naše semináře.
Nemusíte nic zařizovat. Všechny technické záležitosti nechte na nás. Vy jen přijdete nebo se připojíte, zbytek nechte na nás.
On-line semináře (webináře) i videosemináře připravujeme se stejnou péčí jako ty prezenční.
Na přípravě našich vzdělávacích kurzů si dáváme záležet. Propojujeme know-how lektorů s potřebami našich zákazníků. Na semináři se nemusíte o nic starat, soustředíte se jen na obsah semináře, zbytek zajistíme my.
Spokojenost s našimi vzdělávacími kurzy průběžně vyhodnocujeme a na veškeré náměty týkající se kvality a možného vylepšení organizace firemního školení a e-learningu ihned reagujeme. Zákazník je u nás vždy na prvním místě. Rádi zodpovíme jakýkoliv Váš dotaz týkající se firemního vzdělávání, ať již ve formě e-learningu, prezenčního školení zaměstnanců nebo firemního školení na míru.
Všechny kurzy připravujeme ve stejně vysokém standardu.
Spokojení účastníci
Nasloucháme vám. Nechte nás plnit vaše přání.
Každý rok proškolíme tisíce účastníků na stovkách vzdělávacích akcí. Díky nim získáváme pravidelnou zpětnou vazbu a můžeme tak naše kurzy neustále vylepšovat. Využíváme pohodlné profesionální konferenční prostory, pro on-line semináře aplikaci Adobe Connect, Cisci Webex nebo YouTube a pro videosemináře naši vlastní aplikaci. V ceně všech prezenčních konferencí a seminářů je občerstvení. U celodenních seminářů je v ceně i oběd. Pokud máte na občerstvení specifické požadavky např. z důvodu alergie, rádi Vám vyjdeme vstříc.