Obsah:
Umělá inteligence ve vzdělávání
Doposud jsme se v rámci digitalizace společnosti intenzivně zabývali zaváděním digitálních technologií do škol a vzdělávacího systému. Ještě jsme se s nimi zcela nesžili a už je zde další, mnohem vyšší level obtížnosti. Jak umělé inteligence (AI) promění to, co si představujeme pod pojmem „škola“? Jaké výhody nám mohou přinést a co budeme muset změnit, abychom mohli těchto výhod využívat? Bude nástup AI skutečně tak radikální a rychlý, jak se zdá? Anebo máme na přípravu alespoň několik let...?
Digitální technologie při výuce - výhody, nevýhody a rizika
Do škol se dostává stále více digitálních technologií, a přesto se úroveň digitální gramotnosti žáků nikterak zásadně nezvyšuje. Je to dáno především tím, že velké množství digitálních technologií je spíše hračkou pro chvilkovou zábavu než technologií s kvalitním edukačním potenciálem. Cílem tohoto příspěvku bude podělit se s vámi o zkušenosti s implementací moderních technologií do výuky se zaměřením na technologie, které dle zkušenosti lektora mají kvalitní edukační potenciál a nejsou "jenom" hračkou.
Workshopy pro 1. + 2. stupeň
Rozvoj digitální kompetence na 1. stupni ZŠ - workshop pro 1. stupeň
Výuka na 1. stupni ZŠ svým komplexním pojetím nabízí mnoho příležitostí pro rozvoj digitální kompetence. Některé jsou zřejmé na první pohled, jiné se ukrývají v běžných aktivitách, které učitelé do výuky zařazují, a to i bez zapojení digitálních technologií. Účastníci se seznámí s jednotlivými oblastmi digitální kompetence a s jejich propojením do konkrétních vzdělávacích oblastí. Ukážeme si příklady aktivit a vhodné inspirativní zdroje, které směřují k jejich naplňování.
Kreativní myšlení v informační společnosti - workshop pro 2. stupeň
Žijeme zahlceni informacemi, o nichž víme, že nedávají smysl. Také existuje nepřeberné množství smysluplných poznatků, v nichž bychom se rádi orientovali. Jak si přebrat nepřeberné množství informací? Odpovědí jsou myšlenkové sítě, které poznávajícímu žákovi (a učiteli) umožňují uspořádat poznání obsahující jak vědění, tak nevědění a na rozdíl od textu umožňují vytvořit otevřený obraz znalostí, který je kompletní, přestože je z principu nedokončitelný. Při workshopu budeme pracovat s programem na tvorbu myšlenkových sítí OrgPad.
Kombinovaná výuka v post covidové době - příklady dobré praxe
Výhody pro Vás
- Zúčastněte se on-line, je to snadné.
- Ušetříte čas a náklady na dopravu.
- Webinář si můžete pustit kdekoliv, na jakémkoliv zařízení, stačí připojení na internet a sluchátka.
- Nemusíte nic instalovat, stačí připojit se na naše stránky a my vás provedeme potřebným nastavením. Odkaz vám zašleme den před konáním a také hodinu před začátkem webináře.
- Garantujeme vám plnou technickou podporu před i během přenosu - telefonicky, e-mailem či pomocí on-line chatu. Nemusíte mít žádné technické dovednosti.
- Pro přenos používáme špičkové vybavení a intuitivní streamovací prostředí.
- Během školení můžete lektorovi položit dotaz prostřednictvím chatu.
- Získáte špičkové pracovní materiály zpracované lektorem.
- Získáte odpovědi na své dotazy k tématu semináře.
- Můžete je položit přímo na semináři.
- Máte-li dotaz ještě před začátkem semináře, pošlete nám ho na info@kursy.cz.
- Osvědčení o vaši účasti na školení vám zašleme automaticky e-mailem.
- Obsahuje název semináře, datum konání a časový rozsah.
- Všechna osvědčení vám také schováváme na našich stránkách v sekci Můj účet, můžete tak své vzdělávání doložit i zpětně.
- Nehodí se vám termín semináře? Přihlaste se i tak a podívejte se na jeho záznam.
- Záznam máte dostupný 7 dní po skončení semináře.
- Najdete ho na stejné adrese jako původní live stream.
- K jeho přehrání nemusíte nic instalovat.
Lektor
Jan Kršňák
se zabývá vlivem digitalizace společnosti na lidský život. Je zakladatelem projektu Digiděti, v jehož rámci lektoruje besedy pro rodiče, pedagogy, žáky, studenty a další, kteří mají zájem zorientovat se v problematice pronikání digitálních technologií do jejich každodennosti. Věnuje se též intuitivní pedagogice a inovativnímu vzdělávání. Je autorem…
Více informací a další semináře lektoraMgr. Tomáš Hamberger
Absolvent Pedagogické univerzity Palackého v Olomouci. Pedagog, který od počátku své pedagogické praxe prosazuje moderní trendy ve vzdělávání a hledá inspiraci ve finském vzdělávacím systému. Lektor, který se zabývá kybernetickou kriminalitou, je autorem několika úspěšných projektů pro žáky základních škol zaměřených na boj proti kyberšikaně, kybergroomingu a fakenews. Například projekt Škola bezpečně on-line. Je autorem příručky Minimální bezpečnostní standardy pro výuku na dálku.
Více informací a další semináře lektoraPhDr. Hana Havlínová, Ph.D.
vystudovala učitelství pro 1. stupeň ZŠ na Univerzitě Karlově. Jako učitelka má více jak 20letou praxi. Od roku 2017 působí v NPI ČR na pozici garantky prvostupňového vzdělávání. Zde se mimo jiné věnuje metodické podpoře učitelů při zavádění digitální kompetence do výuky. Spolupracuje se vzdělávacím portálem ČT edu.
Více informací a další semináře lektoraMgr. Petr Došek
je ředitel Základní školy Velvary a odborný pracovník Revizního pracoviště NPI. Vystudoval učitelství na UJEP v Ústí nad Labem obor tělesná výchova a občanská nauka pro II. a III. stupeň. V rámci specializačního studia absolvoval školský management a výchovné poradenství na UK Praha a speciální pedagogiku na TUL Liberec. ZŠ Velvary se dlouhodobě…
Více informací a další semináře lektoraTermíny a místo konání
5.2.2024
9:00 - 16:45
On-line
Tento termín již nelze objednat. Jakmile vypíšeme nový, dáme Vám vědět. Nechte nám prosím na sebe kontakt.
Firemní školení na míru Vám rádi připravíme na poptavka@kursy.cz.
Výhody on-line semináře
O tématu školení
Digitální technologie ve výuce
Nové technologie ve vzdělávání přinášejí velké možnosti a výhody pro studenty i učitele. Využití moderních technologií, jako jsou umělá inteligence, virtuální realita, chatboti a další, může pomoci zlepšit vzdělávací proces a umožnit studentům dosáhnout lepších výsledků.
Umělá inteligence (AI) má velký potenciál v oblasti vzdělávání. Chatboti mohou pomoci studentům rychle a efektivně odpovědět na otázky, což ušetří čas a pomůže studentům lépe porozumět učivu. AI také může pomoci učitelům personalizovat výuku pro každého studenta podle jeho individuálních potřeb a preferencí.
Další technologií, která může být využita ve vzdělávacím procesu, je virtuální realita (VR). VR umožňuje studentům zažít různé situace a prostředí, které by jinak nebyly k dispozici. To může pomoci studentům lépe porozumět složitým konceptům, například vědeckým nebo historickým událostem.
Technologie také umožňují studentům učit se kdekoli a kdykoliv. Online kurzy a distanční vzdělávání mohou být využity ke studiu vlastním tempem a umožňují studentům přístup k různým zdrojům informací z celého světa.
Nicméně, je důležité mít na paměti, že technologie nejsou náhradou za učitele a učební proces. Je třeba využívat technologie jako doplňkový nástroj pro vzdělávání, který pomůže posílit a podpořit výuku a rozvoj studentů. Použití nových technologií ve vzdělávání může být skvělou příležitostí k vytvoření moderního a efektivního vzdělávacího prostředí.
Digitální kompetence
Digitální kompetence se stávají stěžejním prvkem moderního vzdělávání. Školy hrají klíčovou roli v rozvoji těchto dovedností u žáků, protože připravují budoucí generace na svět, kde digitální technologie hrají stále větší roli.
Vzdělávací instituce by měly klást důraz na výuku digitálních kompetencí již od mladého věku. To zahrnuje nejen základní dovednosti jako práce s počítačem a internetem, ale také kritické myšlení, kyberbezpečnost a schopnost rozpoznat a řešit digitální problémy.
Školy by měly poskytovat studentům přístup k moderním technologiím a učit je, jak je správně využívat k vzdělávacím účelům. Digitální kompetence nejen usnadňují učení a výuku, ale také připravují studenty na budoucí zaměstnání, kde jsou tyto dovednosti stále více požadovány.
Není tedy jen otázkou přežití ve digitalizovaném světě, ale také záležitostí konkurenceschopnosti. Školy, které aktivně podporují rozvoj digitálních kompetencí u svých studentů, jim pomáhají připravit se na úspěšnou budoucnost.
Kvalitní lektoři
Skuteční odborníci zodpoví i ty nejzapeklitější dotazy. Přijďte se přesvědčit!
Základem každého školení je kvalitní lektor. My spolupracujeme jen s těmi nejlepšími. Naši lektoři mají mnohaletou praxi ve svém oboru a zároveň se dlouhodobě zabývají firemním vzděláváním.
Rádi Vám s našimi lektory zajistíme školení na míru. Vyberte si odborníka z naší databáze lektorů.
I na webinářích zodpoví lektoři Vaše dotazy a projdou s Vámi odborný obsah stejně kvalitně, jako na prezenčním školení.
Garance kvality
Stýská se vám po letech, kdy jste nic nemuseli? Vše zařídil někdo jiný a na vás bylo jen užít si to. Přesně tak fungují naše semináře.
Nemusíte nic zařizovat. Všechny technické záležitosti nechte na nás. Vy jen přijdete nebo se připojíte, zbytek nechte na nás.
On-line semináře (webináře) i videosemináře připravujeme se stejnou péčí jako ty prezenční.
Na přípravě našich vzdělávacích kurzů si dáváme záležet. Propojujeme know-how lektorů s potřebami našich zákazníků. Na semináři se nemusíte o nic starat, soustředíte se jen na obsah semináře, zbytek zajistíme my.
Spokojenost s našimi vzdělávacími kurzy průběžně vyhodnocujeme a na veškeré náměty týkající se kvality a možného vylepšení organizace firemního školení a e-learningu ihned reagujeme. Zákazník je u nás vždy na prvním místě. Rádi zodpovíme jakýkoliv Váš dotaz týkající se firemního vzdělávání, ať již ve formě e-learningu, prezenčního školení zaměstnanců nebo firemního školení na míru.
Všechny kurzy připravujeme ve stejně vysokém standardu.
Spokojení účastníci
Nasloucháme vám. Nechte nás plnit vaše přání.
Každý rok proškolíme tisíce účastníků na stovkách vzdělávacích akcí. Díky nim získáváme pravidelnou zpětnou vazbu a můžeme tak naše kurzy neustále vylepšovat. Využíváme pohodlné profesionální konferenční prostory, pro on-line semináře aplikaci Adobe Connect, Cisci Webex nebo YouTube a pro videosemináře naši vlastní aplikaci. V ceně všech prezenčních konferencí a seminářů je občerstvení. U celodenních seminářů je v ceně i oběd. Pokud máte na občerstvení specifické požadavky např. z důvodu alergie, rádi Vám vyjdeme vstříc.