V praxi se často chybuje v základních otázkách týkajících se vedení společnosti s ručením omezeným a akciové společnosti, její organizace nebo majetkového uspořádání. Manažeři pak často chybují při jednání jménem společnosti či za společnost nebo provádějí úkony, které jsou bez souhlasu valné hromady neplatné. To s sebou přináší řadu problémů.
Seminář by měl přispět k lepšímu pochopení práv a povinností společníků a akcionářů ve společnosti s ručením omezeným, jednotlivých orgánů této společnosti, jejích jednatelů a členů představenstev. Znalostí problematiky přitom lze předejít případné odpovědnosti za škodu právě statutárních orgánů či jejich členů.
Jednou z významných částí semináře je i poukázat na základní problémy při převodech obchodních podílů a akcií, s důrazem na judikaturu Nejvyššího soudu ČR.
Seminář je určen pro:
Statutární orgány (či jejich členy), manažery, společníky společnosti s ručením omezeným a akcionáře akciové společnosti.
Cíl semináře:
Osvojit si základní poznatky ohledně fungování a organizace společnosti s ručením omezeným a akciové společnosti, které usnadní jejich řádné vedení a řízení v praxi. Jedním z významných částí semináře je problematika převodů majetku mezi spřízněnými osobami (aplikace ustanovení § 196a obchodního zákoníku), poskytování půjček a úvěrů mezi společníkem a společností, včetně případných daňových aspektů, poukázání na nejčastější problémy při převodech obchodních podílů a akcií, jakož i problematika souběhu funkcí v případech, kdy člen statutárního orgánu je zároveň zaměstnancem společnosti.
Obsah semináře:
- Problematika jednání v obchodních a pracovněprávních vztazích - jednání podnikatele, jednání manažera za společnost, prokura, zastoupení na základě plné moci, jak správně udělit plnou moc, příklady omezení jednatelského oprávnění, podmínky, za jakých mohou zaměstnanci za společnost jednat.
- Smlouva o výkonu funkce jednatele/člena představenstva – má smysl ji uzavírat? Co by v ní mělo být upraveno a jaké jsou podstatné náležitosti takové smlouvy? Čím se řídí právní vztah mezi společností a jednatelem/členem představenstva, není-li smlouva uzavřena?
- Souběh výkonu funkce člena statutárního orgánu a pracovní poměr k téže společnosti.
- Uzavírání smluv o půjčce a o úvěru mezi statutárním orgánem společnosti a společností, finanční asistence, důsledky nesplnění zákonem stanovených podmínek.
- Převody majetku mezi spřízněnými osobami – kdy je nutné stanovit hodnotu majetku na základě posudku znalce jmenovaného soudem, kdy je nutné schválení valné hromady, důsledky nesplnění zákonem stanovených podmínek.
- Podíl společníka/akcionáře na společnosti - dispozice s obchodním podílem a akciemi (převody, zastavení apod.), problematika společného jmění manželů při převodech podílů a akcií, na co si dát pozor ve smlouvě o převodu obchodního podílu/akcií.
- Odpovědnost statutárních orgánů za škodu – podmínky vzniku odpovědnosti za škodu, kdo se může domáhat náhrady škody.
- Závěr, dotazy.
Časový harmonogram semináře
8.30 – 9.00 – prezence účastníků
9.00 – 10.30 – přednáška (1. část)
10.30 – 10.45 – přestávka s občerstvením
10.45 – 12.15 – přednáška (2. část)
12.15 – 12.30 – přestávka s občerstvením
12.30 – 14.00 – přednáška (3. část + diskuse)
Lektor
JUDr. Ondřej David, Ph.D.
managing partner DBK Partners. Advokát, zaměřuje se na obchodní právo, správní právo a daňové právo.
Více informací a další semináře lektoraJUDr. Ondřej Vislocký
absolvoval právnickou fakultu Západočeské univerzity v Plzni v r. 2006 a později zde úspěšně složil rigorózní zkoušku. Ve své pestré advokátní praxi se zabývá zejména právem obchodních společností, včetně akvizičních projektů se zahraničním dosahem. S tím souvisí i zaměření na další právní oblast - mezinárodní právo soukromé.
Svou praxi vykonává v…
Termíny a místo konání
6.6.2013
9:00 - 14:00
Praha
Tento termín již nelze objednat. Jakmile vypíšeme nový, dáme Vám vědět. Nechte nám prosím na sebe kontakt.
Firemní školení na míru Vám rádi připravíme na poptavka@kursy.cz.
Kvalitní lektoři
Skuteční odborníci zodpoví i ty nejzapeklitější dotazy. Přijďte se přesvědčit!
Základem každého školení je kvalitní lektor. My spolupracujeme jen s těmi nejlepšími. Naši lektoři mají mnohaletou praxi ve svém oboru a zároveň se dlouhodobě zabývají firemním vzděláváním.
Rádi Vám s našimi lektory zajistíme školení na míru. Vyberte si odborníka z naší databáze lektorů.
I na webinářích zodpoví lektoři Vaše dotazy a projdou s Vámi odborný obsah stejně kvalitně, jako na prezenčním školení.
Garance kvality
Stýská se vám po letech, kdy jste nic nemuseli? Vše zařídil někdo jiný a na vás bylo jen užít si to. Přesně tak fungují naše semináře.
Nemusíte nic zařizovat. Všechny technické záležitosti nechte na nás. Vy jen přijdete nebo se připojíte, zbytek nechte na nás.
On-line semináře (webináře) i videosemináře připravujeme se stejnou péčí jako ty prezenční.
Na přípravě našich vzdělávacích kurzů si dáváme záležet. Propojujeme know-how lektorů s potřebami našich zákazníků. Na semináři se nemusíte o nic starat, soustředíte se jen na obsah semináře, zbytek zajistíme my.
Spokojenost s našimi vzdělávacími kurzy průběžně vyhodnocujeme a na veškeré náměty týkající se kvality a možného vylepšení organizace firemního školení a e-learningu ihned reagujeme. Zákazník je u nás vždy na prvním místě. Rádi zodpovíme jakýkoliv Váš dotaz týkající se firemního vzdělávání, ať již ve formě e-learningu, prezenčního školení zaměstnanců nebo firemního školení na míru.
Všechny kurzy připravujeme ve stejně vysokém standardu.
Spokojení účastníci
Nasloucháme vám. Nechte nás plnit vaše přání.
Každý rok proškolíme tisíce účastníků na stovkách vzdělávacích akcí. Díky nim získáváme pravidelnou zpětnou vazbu a můžeme tak naše kurzy neustále vylepšovat. Využíváme pohodlné profesionální konferenční prostory, pro on-line semináře aplikaci Adobe Connect, Cisci Webex nebo YouTube a pro videosemináře naši vlastní aplikaci. V ceně všech prezenčních konferencí a seminářů je občerstvení. U celodenních seminářů je v ceně i oběd. Pokud máte na občerstvení specifické požadavky např. z důvodu alergie, rádi Vám vyjdeme vstříc.