Seminář

INTRASTAT - vykazování vnitrounijního obchodu

Bonus 2 vstupenky do kina Cinestar

Pracovní seminář k Vyhlášce č. 201/2005 Sb., o statistice vyváženého a dováženého zboží a způsobu sdělování údajů o obchodu mezi Českou republikou a ostatními členskými státy Evropského společenství.

Seminář je určen:

pracovníkům výrobních a obchodních společností, kteří se zabývají vykazováním údajů pro statistiku vnitrounijního pohybu zboží, případně zástupcům těchto společností, kteří potřebují získat základní či prohloubit si dosavadní informace v dané problematice.

Cíl semináře:

Seminář je zaměřen na prezentaci pravidel vykazování statistiky pohybu zboží v rámci EU – INTRASTAT definovaných Vyhláškou č. 201/2005 Sb. vyhlášky o statistice vyváženého a dováženého zboží a způsobu sdělování údajů o obchodu mezi Českou republikou a ostatními členskými státy Evropského společenství v návaznosti na předpisy Evropské unie.

Na semináři budou prezentována pravidla vykazování při provádění různých druhů obchodních operací, postupy při vykazování zvláštních druhů a zvláštních pohybů zboží, pravidla provádění oprav chybných a nepřesných údajů ve výkazech pro INTRASTAT a další aspekty vykazování včetně jejich provázanosti na uplatňování DPH. 

Obsah semináře: 

  1. Definice vnitrounijního ochodu se zbožím a základních pravidel jeho provádění.
  2. Základní předpisy upravující vykazování statistiky pohybu zboží v rámci EU – INTRASTAT, základní pojmy.
  3. Pravidla vykazování, tzn. pravidla pro uvádění údajů do výkazů pro INTRASTAT.
  4. Vykazování při provádění různých obchodních operací v rámci vnitrounijního ochodu se zbožím (nákup, prodej, zušlechťovací operace, vícestranné obchody apod.).
  5. Postupy při vykazování zvláštních druhů a zvláštních pohybů zboží.
  6. Pravidla provádění následných oprav chybných a nepřesných údajů ve výkazech pro INTRASTAT.
  7. Definice zboží vyňatého z povinnosti uvádět o něm informace do výkazu pro INTRASTAT.
  8. Možnosti využití vnitrofiremních informačních systémů pro sběr údajů nutných pro vykazování statistiky pohybu zboží v rámci EU – INTRASTAT.
  9. Praktické příklady vykazování vybraných obchodních operací.
  10. Příklady provázanosti vykazování s uplatňováním DPH.
  11. Změny ve vykazování v roce 2016
  12. Diskuse a odpovědi na dotazy účastníků.

Pro účastníky semináře je připraven písemný materiál, který obsahuje stručné shrnutí témat, která jsou předmětem semináře.

Časový harmonogram semináře:

  8.30 - 9.00 - prezence účastníků

  9.00 - 10.30 - přednáška (1. část)

10.30 - 10.45 - dopolední coffee break

10.45 - 12.15 - přednáška (2. část)

12.15 - 12.30 - polední coffee break

12.30 - 14.00 - přednáška (3. část + diskuse)

Lektor

Termíny a místo konání

1.3.2016

9:00 - 14:00

Praha

Tento termín již nelze objednat. Jakmile vypíšeme nový, dáme Vám vědět. Nechte nám prosím na sebe kontakt.

Ceny jsou uvedeny bez DPH 21 %.

O tématu školení

Mezi pojmy, kterými se na semináři budeme zabývat, můžeme zařadit mimo jiné: školení intrastat, 200/2005 sb., Marek Reinoha (lektor), vykazování intrastatu, školení Reinoha.