Seminář je určen:
HR ředitelům a dalším pracovníkům HR oddělení, firemním právníkům
Cíl semináře:
zaměření na aktuální problémy české právní úpravy tří pracovněprávních okruhů, a to mateřské a rodičovské dovolené, převodů zaměstnanců a propouštění z organizačních důvodů, zejména s ohledem na časté chyby zaměstnavatelů a jejich možné důsledky, ať již ze strany samotných zaměstnanců nebo kontrolních orgánů. Účastníci semináře získají přehled, jak mají postupovat v typických situacích, ke kterým v rámci výše uvedených okruhů v praxi dochází, aby byla eliminována možná rizika.
Obsah semináře:
Mateřská a rodičovská dovolená
- povinnosti zaměstnavatelů vůči těhotným zaměstnankyním (BOZP);
- právní úprava mateřské a rodičovské dovolené v zákoníku práce;
- zástupy za zaměstnankyně na mateřské a rodičovské dovolené (doba určitá);
- návraty z mateřské a rodičovské dovolené, zejména pokud jde o možné propouštění z organizačních důvodů;
- zvýšená ochrana zaměstnankyň na mateřské a rodičovské dovolené, pokud jde o propouštění, vysílání na pracovní cesty, úpravu pracovní doby, práci přesčas apod.;
- možnost přivýdělků během mateřské a rodičovské dovolené, nárok na poskytování benefitů v jejich průběhu;
- povinnosti vůči státním institucím v souvislosti s mateřskou a rodičovskou dovolenou (zejm. v oblasti poskytování dávek).
Převody zaměstnanců
- seznámení s právní úpravou tzv. automatických převodů zaměstnanců, ke kterým dochází typicky při prodeji části podnikání jedné společnosti jiné společnosti;
- povinnosti zaměstnavatelů v oblasti informování a projednání;
- povinné zachování pracovních a mzdových podmínek zaměstnanců po převodu;
- rizika propouštění zaměstnanců v těchto případech.
Propouštění z organizačníchdůvodů
- provedení celým procesem plánování a realizace organizační změny;
- upozornění na hlavní chyby při přípravě příslušné dokumentace – rozhodnutí o organizační změně, výpovědi a dohodě o rozvázání pracovního poměru;
- seznámení s bohatou soudní judikaturou v této oblasti, především s rozhodnutími Nejvyššího soudu, která stanoví mantinely řádné a fiktivní organizační změny;
- poskytování odstupného – včetně daňových konsekvencí a dopadů na podporu v nezaměstnanosti;
- právní úprava mateřské a rodičovské dovolené v zákoníku práce;
Diskuse s účastníky na probraná témata.
Časový harmonogram:
8.30 - 9.00 - prezence účastníků
9.00 - 10.30 - přednáška (1. část)
10.30 - 10.45 - dopolední coffee break
10.45 - 12.15 - přednáška (2. část)
12.15 - 12.30 - polední coffee break
12.30 - 14.00 - přednáška (3. část + diskuse)
Lektor
Termíny a místo konání
15.10.2014
9:00 - 14:00
Praha
Tento termín již nelze objednat. Jakmile vypíšeme nový, dáme Vám vědět. Nechte nám prosím na sebe kontakt.
Firemní školení na míru Vám rádi připravíme na poptavka@kursy.cz.
Kvalitní lektoři
Skuteční odborníci zodpoví i ty nejzapeklitější dotazy. Přijďte se přesvědčit!
Základem každého školení je kvalitní lektor. My spolupracujeme jen s těmi nejlepšími. Naši lektoři mají mnohaletou praxi ve svém oboru a zároveň se dlouhodobě zabývají firemním vzděláváním.
Rádi Vám s našimi lektory zajistíme školení na míru. Vyberte si odborníka z naší databáze lektorů.
I na webinářích zodpoví lektoři Vaše dotazy a projdou s Vámi odborný obsah stejně kvalitně, jako na prezenčním školení.
Garance kvality
Stýská se vám po letech, kdy jste nic nemuseli? Vše zařídil někdo jiný a na vás bylo jen užít si to. Přesně tak fungují naše semináře.
Nemusíte nic zařizovat. Všechny technické záležitosti nechte na nás. Vy jen přijdete nebo se připojíte, zbytek nechte na nás.
On-line semináře (webináře) i videosemináře připravujeme se stejnou péčí jako ty prezenční.
Na přípravě našich vzdělávacích kurzů si dáváme záležet. Propojujeme know-how lektorů s potřebami našich zákazníků. Na semináři se nemusíte o nic starat, soustředíte se jen na obsah semináře, zbytek zajistíme my.
Spokojenost s našimi vzdělávacími kurzy průběžně vyhodnocujeme a na veškeré náměty týkající se kvality a možného vylepšení organizace firemního školení a e-learningu ihned reagujeme. Zákazník je u nás vždy na prvním místě. Rádi zodpovíme jakýkoliv Váš dotaz týkající se firemního vzdělávání, ať již ve formě e-learningu, prezenčního školení zaměstnanců nebo firemního školení na míru.
Všechny kurzy připravujeme ve stejně vysokém standardu.
Spokojení účastníci
Nasloucháme vám. Nechte nás plnit vaše přání.
Každý rok proškolíme tisíce účastníků na stovkách vzdělávacích akcí. Díky nim získáváme pravidelnou zpětnou vazbu a můžeme tak naše kurzy neustále vylepšovat. Využíváme pohodlné profesionální konferenční prostory, pro on-line semináře aplikaci Adobe Connect, Cisci Webex nebo YouTube a pro videosemináře naši vlastní aplikaci. V ceně všech prezenčních konferencí a seminářů je občerstvení. U celodenních seminářů je v ceně i oběd. Pokud máte na občerstvení specifické požadavky např. z důvodu alergie, rádi Vám vyjdeme vstříc.