Součástí ceny je ojedinělá publikace na trhu pro mzdové účetní a personalisty - praktický pomocník GDPR 2018 v praxi – sborník vzorů a návodů pro mzdové účetní a personalisty v praktické kroužkové vazbě, navíc v kombinaci s elektronickou podobou vzorů, které jsou dostupné na Zákaznickém portále 24. Více informací o této praktické publikaci ZDE.
Seminář je určen:
pracovníkům personálního oddělení společností, interním právníkům a dalším osobám zajímajícím se o personalistiku a nakládání s osobními údaji zaměstnanců
Cíl semináře:
poskytnutí přehledu o právní úpravě nakládání s osobními údaji v každodenní personalistické praxi, zejména s ohledem na blížící se účinnost nového nařízení EU o ochraně osobních údajů, tzv. GDPR, která nastane 25.5.2018.
Seminář se zaměří na uvedení chyb, kterých se zaměstnavatelé nejčastěji dopouštějí, i na sankce, jež jim za nedodržení povinností stanovených právními předpisy hrozí. Účastníci se dozvědí, jak mají při nakládání s osobními údaji zaměstnanců postupovat, a to jak vůči Úřadu pro ochranu osobních údajů, tak vůči zaměstnancům, zájemcům o práci i bývalým pracovníkům. V rámci semináře bude zmíněno, jak je vhodné upravit interní dokumenty a rovněž i vnitřní postupy organizace, aby byly v souladu s právními předpisy.
Výklad bude zaměřen i na úpravu GDPR, kterou musejí všichni zaměstnavatelé implementovat – pokud jde o jejich postupy, pravidla a dokumentaci – již za necelý rok. Přitom je nutné si uvědomit, že GDPR neobsahuje specifická pravidla pro nakládání s osobními údaji zaměstnanců a postup implementace tak bude o to složitější. Nejdůležitější (a nejkomplikovanější) přitom je i v oblasti osobních údajů zaměstnanců přesně vědět, jaké procesy s osobními údaji v organizaci probíhají, tedy provést audit nakládání s údaji zaměstnanců. Teprve poté je možné začít implementovat nové postupy a pravidla, případně i upravit interní dokumentaci, zejména informace a souhlasy se zpracováváním údajů ze strany zaměstnanců (a zájemců o práci).
Obsah (osnova) semináře:
1. Nakládání s osobními údaji zaměstnanců dle zákona o ochraně osobních údajů a GDPR
- Právní úprava v ČR a rizika vyplývající z porušení zákona
- Kontroly Úřadu pro ochranu osobních údajů
- Zákon o ochraně osobních údajů (stávající právní úprava)
- představení novinek, které přinese GDPR, zejména:
- informační povinnost vůči zaměstnancům
- vysvětlení případů, kdy je nutné mít souhlas zaměstnanců (kandidátů) a kdy má zaměstnavatel jiný titul ke zpracování, zejména plnění zákonných povinností nebo ochrana oprávněných zájmů
- vysvětlení práv zaměstnanců (kandidátů či dalších subjektů údajů), včetně nových práv dle GDPR, například právo na přenositelnost údajů nebo právo být zapomenut
- povinnost zabezpečit ochranu osobních údajů
- podmínky spolupráce se zpracovateli údajů, například externími mzdovými účtárnami, dodavateli software, závodními lékaři apod.
2. Praktické nakládání s údaji zaměstnanců – případy zpracování údajů zaměstnanců
- Nakládání s životopisy zájemců o práci (v průběhu výběrového řízení a po jeho skončení)
- Vedení osobního spisu zaměstnance a další povinné nakládání s údaji zaměstnanců
- Používání fotografií zaměstnanců (internet/intranet, zaměstnanecké průkazy)
- Implementace whisteblowing policy (ohlašování protiprávních jednání)
- Monitoring zaměstnanců, zejména
- emailové korespondence
- používání internetu zaměstnanci
- kamerové systémy
- nahrávání telefonních hovorů
- GPS ve služebních autech
- kontrola použití (využití) firemních počítačů
- Předávání osobních údajů do zahraničí, typicky mateřské společnosti
- Uchovávání osobních údajů po skončení pracovního poměru (povinnost, resp. možnost uchovávání údajů a dokumentů bývalých zaměstnanců)
Časový harmonogram:
8.30 – 9.00 – prezence účastníků
9.00 – 10.30 – přednáška (1. část)
10.30 – 10.45 – coffee break
10.45 – 12.00 – přednáška (2. část)
12.00 – 13.00 – oběd
13.00 – 14.30 – přednáška (3. část)
14.30 – 14.45 – coffee break
14.45 – 16.00 – přednáška (4. část + diskuse)
Lektor
Termíny a místo konání
15.5.2018
9:00 - 16:00
Praha
Tento termín již nelze objednat. Jakmile vypíšeme nový, dáme Vám vědět. Nechte nám prosím na sebe kontakt.
Firemní školení na míru Vám rádi připravíme na poptavka@kursy.cz.
Názory účastníků
“JUDr. Škubal přednáší jasně a poutavě s odbornou znalostí tématu.„
“Se seminářem jsem byla naprosto spokojena, poskytl mi spoustu užitečných informací!„
“Seminář byl zajímavý a užitečný!„
“Seminář byl zajímavý, pěkný výklad s projekcí, jasný a srozumitelný!„
“Na semináři mě nejvíce zaujalo téma "OOÚ při výběrovém řízení"!„
O tématu školení
Mezi pojmy, kterými se na semináři budeme zabývat, můžeme zařadit mimo jiné:
personalista školení, personalistika seminář, osobní spis, vedení osobního spisu, osobní údaje zaměstnance, školení ochrana osobních údajů, Jaroslav Škubal (lektor), GDPR, GDPR školení, GDPR GDPR kurz, Obecné nařízení o ochraně osobních údajů, GDPR školení Praha, GDPR kurz Praha, GDPR seminář Praha, Obecné nařízení o ochraně osobních údajů školení, Obecné nařízení o ochraně osobních údajů kurz, Obecné nařízení o ochraně osobních údajů seminář, atd.
Kvalitní lektoři
Skuteční odborníci zodpoví i ty nejzapeklitější dotazy. Přijďte se přesvědčit!
Základem každého školení je kvalitní lektor. My spolupracujeme jen s těmi nejlepšími. Naši lektoři mají mnohaletou praxi ve svém oboru a zároveň se dlouhodobě zabývají firemním vzděláváním.
Rádi Vám s našimi lektory zajistíme školení na míru. Vyberte si odborníka z naší databáze lektorů.
I na webinářích zodpoví lektoři Vaše dotazy a projdou s Vámi odborný obsah stejně kvalitně, jako na prezenčním školení.
Garance kvality
Stýská se vám po letech, kdy jste nic nemuseli? Vše zařídil někdo jiný a na vás bylo jen užít si to. Přesně tak fungují naše semináře.
Nemusíte nic zařizovat. Všechny technické záležitosti nechte na nás. Vy jen přijdete nebo se připojíte, zbytek nechte na nás.
On-line semináře (webináře) i videosemináře připravujeme se stejnou péčí jako ty prezenční.
Na přípravě našich vzdělávacích kurzů si dáváme záležet. Propojujeme know-how lektorů s potřebami našich zákazníků. Na semináři se nemusíte o nic starat, soustředíte se jen na obsah semináře, zbytek zajistíme my.
Spokojenost s našimi vzdělávacími kurzy průběžně vyhodnocujeme a na veškeré náměty týkající se kvality a možného vylepšení organizace firemního školení a e-learningu ihned reagujeme. Zákazník je u nás vždy na prvním místě. Rádi zodpovíme jakýkoliv Váš dotaz týkající se firemního vzdělávání, ať již ve formě e-learningu, prezenčního školení zaměstnanců nebo firemního školení na míru.
Všechny kurzy připravujeme ve stejně vysokém standardu.
Spokojení účastníci
Nasloucháme vám. Nechte nás plnit vaše přání.
Každý rok proškolíme tisíce účastníků na stovkách vzdělávacích akcí. Díky nim získáváme pravidelnou zpětnou vazbu a můžeme tak naše kurzy neustále vylepšovat. Využíváme pohodlné profesionální konferenční prostory, pro on-line semináře aplikaci Adobe Connect, Cisci Webex nebo YouTube a pro videosemináře naši vlastní aplikaci. V ceně všech prezenčních konferencí a seminářů je občerstvení. U celodenních seminářů je v ceně i oběd. Pokud máte na občerstvení specifické požadavky např. z důvodu alergie, rádi Vám vyjdeme vstříc.