Seminář je určen:
Členům managementu, HR ředitelům a dalším členům HR oddělní, vedoucím právních oddělení společností.
Cíl semináře:
Cílem semináře je poskytnutí přehledu o právní úpravě nakládání s osobními údaji v každodenní personalistické praxi, zejména s ohledem na časté chyby zaměstnavatelů a možné sankce za nedodržení povinností stanovených zákonem o ochraně osobních údajů. Účastníci semináře získají přehled, jak mají při nakládání s osobními údaji postupovat, a to jak vůči samotným zaměstnancům (respektive i zájemcům o práci a bývalým zaměstnancům), tak i Úřadu pro ochranu osobních údajů.
Dále by měli účastníci dostat návod, jak případně upravit své interní směrnice a samotné postupy, aby byly v souladu s právními předpisy. To je důležité zejména s ohledem na evropské nařízení o ochraně osobních údajů, tzv. GDPR, které nabylo účinnosti 25.5.2018 a které klade na příslušnou dokumentaci (zejm. informace a souhlasy) vyšší požadavky, pokud jde o její obsah a srozumitelnost.
Významná část semináře bude věnovaná i monitoringu zaměstnanců, respektive narušování soukromí zaměstnanců, které nově kontrolují a sankcionují i inspektoráty práce. Ty přitom mohou mít i jiný – striktnější – přístup než Úřad pro ochranu osobních údajů. Zejména nelze vyloučit, že třeba i několik let řádně zaregistrovaný kamerový systém bude přesto inspekcí práce posouzen jako nepřiměřené narušení soukromí zaměstnanců.
Obsah (osnova) semináře:
- Úvod do problematiky nakládání s osobními údaji zaměstnanců
- zhodnocení právní úpravy v ČR
- provádění kontrol Úřadem pro ochranu osobních údajů
- rizika porušení zákona
- Výklad úpravy GDPR - základní principy a hlavní změny
- hlavní změny nové právní úpravy, zejména představení nových institutů, například funkce pověřence pro ochranu osobních údajů nebo povinnosti vést záznamy o činnostech zpracování
- informační povinnost vůči zaměstnancům, potřeba jejich souhlasu
- předávání údajů zaměstnanců externím obchodním partnerům
- povinnost zabezpečit osobní údaje
- Praktické nakládání s údaji zaměstnanců - typické případy zpracování údajů zaměstnanců
- nakládání s životopisy zájemců o práci (v průběhu výběrového řízení a po jeho skončení)
- vedení osobního spisu zaměstnance
- používání fotografií zaměstnanců (internet/intranet, zaměstnanecké průkazy)
- implementace whisteblowing policy (oznamování protiprávního jednání)
- předávání osobních údajů do cizích zemí
- uchovávání osobních údajů po skončení pracovního poměru
- monitoring zaměstnanců – monitoring emailů, použití internetu, kamerové systémy, nahrávání telefonních hovorů, GPS ve služebních autech
- Závěr a diskuse - tento bod nicméně bude záviset na zájmu účastníků s tím, že lektor zodpoví otázky již v průběhu semináře
Časový harmonogram semináře:
8.30 – 9.00 – prezence účastníků
9.00 – 10.30 – přednáška (1. část)
10.30 – 10.45 – coffee break
10.45 – 12.00 – přednáška (2. část)
12.00 – 13.00 – oběd
13.00 – 14.30 – přednáška (3. část)
14.30 – 14.45 – coffee break
14.45 – 16.00 – přednáška (4. část + diskuse)
Lektor
Termíny a místo konání
28.11.2018
9:00 - 16:00
Praha
Tento termín již nelze objednat. Jakmile vypíšeme nový, dáme Vám vědět. Nechte nám prosím na sebe kontakt.
Firemní školení na míru Vám rádi připravíme na poptavka@kursy.cz.
Kvalitní lektoři
Skuteční odborníci zodpoví i ty nejzapeklitější dotazy. Přijďte se přesvědčit!
Základem každého školení je kvalitní lektor. My spolupracujeme jen s těmi nejlepšími. Naši lektoři mají mnohaletou praxi ve svém oboru a zároveň se dlouhodobě zabývají firemním vzděláváním.
Rádi Vám s našimi lektory zajistíme školení na míru. Vyberte si odborníka z naší databáze lektorů.
I na webinářích zodpoví lektoři Vaše dotazy a projdou s Vámi odborný obsah stejně kvalitně, jako na prezenčním školení.
Garance kvality
Stýská se vám po letech, kdy jste nic nemuseli? Vše zařídil někdo jiný a na vás bylo jen užít si to. Přesně tak fungují naše semináře.
Nemusíte nic zařizovat. Všechny technické záležitosti nechte na nás. Vy jen přijdete nebo se připojíte, zbytek nechte na nás.
On-line semináře (webináře) i videosemináře připravujeme se stejnou péčí jako ty prezenční.
Na přípravě našich vzdělávacích kurzů si dáváme záležet. Propojujeme know-how lektorů s potřebami našich zákazníků. Na semináři se nemusíte o nic starat, soustředíte se jen na obsah semináře, zbytek zajistíme my.
Spokojenost s našimi vzdělávacími kurzy průběžně vyhodnocujeme a na veškeré náměty týkající se kvality a možného vylepšení organizace firemního školení a e-learningu ihned reagujeme. Zákazník je u nás vždy na prvním místě. Rádi zodpovíme jakýkoliv Váš dotaz týkající se firemního vzdělávání, ať již ve formě e-learningu, prezenčního školení zaměstnanců nebo firemního školení na míru.
Všechny kurzy připravujeme ve stejně vysokém standardu.
Spokojení účastníci
Nasloucháme vám. Nechte nás plnit vaše přání.
Každý rok proškolíme tisíce účastníků na stovkách vzdělávacích akcí. Díky nim získáváme pravidelnou zpětnou vazbu a můžeme tak naše kurzy neustále vylepšovat. Využíváme pohodlné profesionální konferenční prostory, pro on-line semináře aplikaci Adobe Connect, Cisci Webex nebo YouTube a pro videosemináře naši vlastní aplikaci. V ceně všech prezenčních konferencí a seminářů je občerstvení. U celodenních seminářů je v ceně i oběd. Pokud máte na občerstvení specifické požadavky např. z důvodu alergie, rádi Vám vyjdeme vstříc.