Seminář je určen pro:
a) uchazeče o zaměstnání, kteří jsou evidováni na ÚP a úřad práce je vyšle na tento kurz a také ho uchazeči zaplatí (Požádejte o zaplacení Úřad práce! Potřebujete vyplněnou žádost Zájem o zvolenou rekvalifikaci. Žádost předejte na ÚP, který Vaší žádost vyřídí do 4 týdnů. Na kurzu musíte dodržet docházku a úspěšně složit závěrečnou zkoušku),
b) osoby, které nikdy mzdovou problematiku nedělaly a chtějí se rekvalifikovat z jiné profese na tuto profesi mzdové účetní,
c) absolventy škol, kteří např. již nastoupili na tuto profesi a v rámci zapracování tento kurz absolvují,
d) pokud se zajímáte o profesi mzdové účetní/mzdového účetního, nebo již tuto práci vykonáváte, ale chcete získat doklad o absolvování rekvalifikace, pak je kurz určen právě Vám. Kurz nevyžaduje předchozí znalosti mzdového účetnictví.
Cíl semináře:
Cílem semináře je ucelený rozbor problematiky od úplného začátku. Účastnice obdrží rozsáhlé pracovní materiály s celou řadou příkladů, doporučených postupů a závazných tiskopisů a to podle poslední legislativy, s výhledem na změny právních předpisů pro rok 2016.
Tento certifikovaný rekvalifikační kurz pro začínající mzdové účetní je pořádán v rozsahu 80 vyučovacích hodin a to večerní formou od 16.30 hod. do 19.30 hod, 2x v týdnu a to vždy úterý a čtvrtek počínaje 15. 9. a konče 24.11. 2015 závěrečnou zkouškou. Po absolvování tohoto testu je absolventům předáno osvědčení, které má celorepublikovou působnost.
Obsah semináře:
1. Povinnosti mzdové účetní a personalisty - při provádění mzdové a personální agendy, plnění závazných termínů
- vedení osobní agendy – osobní spis, posudky, zápočtové listy,
- ochrana osobních údajů zaměstnance,
- povinnosti zaměstnavatele při skončení pracovního poměru zaměstnance.
2. Pracovněprávní oblast
- vznik pracovního poměru,
- náležitosti pracovní smlouvy,
- pracovní smlouva na dobu určitou neurčitou,
- zkušební doba,
- změny pracovního poměru,
- skončení pracovního poměru (jednotlivé formy),
- doručování písemností,
- odstupné, odchodné, odbytné.
3. Dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr
- dohoda o pracovní činnosti,
- dohoda o provedení práce.
4. Pracovní doba
- evidence pracovní doby,
- rozvržení pracovní doby, přestávky v práci,
- výkon práce přes obecnou pracovní dobu.
5. Dovolená na zotavenou
- délka dovolené,
- určování dovolené – povinnosti zaměstnavatele a zaměstnance,
- dovolená za kalendářní rok, určování poměrné části dovolené,
- krácení dovolené, přerušení dovolené,
- čerpání dovolené, proplácení nevyčerpané dovolené,
- mateřská dovolená a čerpání dovolené.
6. Překážky v práci
- na straně zaměstnavatele,
- na straně zaměstnance,
- mateřská a rodičovská dovolená,
- náhrada mzdy při dočasné pracovní neschopnosti.
7. Zaměstnávání cizinců
- ze zemí evropské unie,
- z jiných států,
- povinnosti zaměstnavatelů k úřadu práce, sociální správě a zdravotní pojišťovně.
8. Zaměstnávání osob se zdravotním postižením
- zaměstnávání invalidních a částečně invalidních osob,
- povinný podíl zaměstnávání osob se zdravotním postižením,
- slevy na daních a další příspěvky od úřadu práce pro zaměstnavatele při zaměstnávání osob se zdravotním postižením.
9. Mzdová problematika
- mzda, minimální mzda, zaručená mzda,
- plat a odměna za pohotovost,
- zákonné příplatky ke mzdě, platu - praktické příklady,
- splatnost a výplata mzdy nebo platu,
- srážky ze mzdy nebo platu, pořadí srážek – praktické příklady,
- průměrný výdělek a jeho praktické výpočty.
10. Zdravotní pojištění
- plátci pojistného – jednotlivé kategorie,
- stanovení vyměřovacího základu pro odvod pojistného,
- způsob výpočtu a odvodu pojistného,
- odlišnosti ve výpočtu a odvodu pojistného,
- povinnosti zaměstnavatele při styku ze zdravotní pojišťovnou,
- sankce za neplnění povinností vůči zdravotní pojišťovně.
11. Pojistné na sociální zabezpečení
- poplatníci pojistného,
- stanovení vyměřovacího základu pro odvod pojistného,
- výpočet a odvod pojistného,
- povinnosti zaměstnavatele při styku se správami sociálního zabezpečení,
- sankce za neplnění povinností vůči SSZ.
12. Dávky nemocenského pojištění
- účast na nemocenském pojištění – vznik a zánik,
- nárok na dávky nemocenského pojištění a jejich jednotlivé druhy,
- předávání podkladové evidence na příslušné správy sociálního zabezpečení, pro další výplatu nemocenské od 15. dne trvání pracovní neschopnosti,
- krácení a vyloučení nároku na nemocenské.
13. Důchodové pojištění
- povinnosti organizací při zaměstnávání důchodců
- evidenční listy důchodového pojištění, jejich vyplňování, předkládání a odesílání – praktické příklady.
14. Daň z příjmu fyzických osob ze závislé činnosti
- slevy na dani u poplatníka,
- daňové zvýhodnění na děti poplatníka a daňové bonusy,
- výpočet záloh na dani u poplatníka,
- odvody daní – termíny,
- roční zúčtování záloh na dani poplatníkovi, nezdanitelné části základu daně.
15. Náhrady cestovních výdajů – praktické příklady
16. Vnitřní firemní předpisy a jejich sestavování
17. Závěrečný test, předání certifikovaných osvědčení, zhodnocení kurzu
Požádejte o zaplacení Úřad práce! Potřebujete vyplněnou žádost Zájem o zvolenou rekvalifikaci. Žádost předejte na ÚP, který Vaší žádost vyřídí do 4 týdnů. Na kurzu musíte dodržet docházku a úspěšně složit závěrečnou zkoušku)
Časový harmonogram semináře:
16.25 - 16.30 - prezence účastníků
16.30 - 18.00 - přednáška (1. část)
18.00 - 19.30 - přednáška (2. část)
Lektor
Termíny a místo konání
15.9. – 24.11.2015
16:30 - 19:30
Praha
Tento termín již nelze objednat. Jakmile vypíšeme nový, dáme Vám vědět. Nechte nám prosím na sebe kontakt.
Firemní školení na míru Vám rádi připravíme na poptavka@kursy.cz.
O tématu školení
Po absolvování rekvalifikačního kurzu získáte certifikát.
Rekvalifikační kurz Vám pomůže najít práci v oboru personalistika.
Mezi pojmy, kterými se na semináři budeme zabývat, můžeme zařadit mimo jiné: odbytné školení, certifikovaný kurz účetní, pracovněprávní problematika atd.
Kvalitní lektoři
Skuteční odborníci zodpoví i ty nejzapeklitější dotazy. Přijďte se přesvědčit!
Základem každého školení je kvalitní lektor. My spolupracujeme jen s těmi nejlepšími. Naši lektoři mají mnohaletou praxi ve svém oboru a zároveň se dlouhodobě zabývají firemním vzděláváním.
Rádi Vám s našimi lektory zajistíme školení na míru. Vyberte si odborníka z naší databáze lektorů.
I na webinářích zodpoví lektoři Vaše dotazy a projdou s Vámi odborný obsah stejně kvalitně, jako na prezenčním školení.
Garance kvality
Stýská se vám po letech, kdy jste nic nemuseli? Vše zařídil někdo jiný a na vás bylo jen užít si to. Přesně tak fungují naše semináře.
Nemusíte nic zařizovat. Všechny technické záležitosti nechte na nás. Vy jen přijdete nebo se připojíte, zbytek nechte na nás.
On-line semináře (webináře) i videosemináře připravujeme se stejnou péčí jako ty prezenční.
Na přípravě našich vzdělávacích kurzů si dáváme záležet. Propojujeme know-how lektorů s potřebami našich zákazníků. Na semináři se nemusíte o nic starat, soustředíte se jen na obsah semináře, zbytek zajistíme my.
Spokojenost s našimi vzdělávacími kurzy průběžně vyhodnocujeme a na veškeré náměty týkající se kvality a možného vylepšení organizace firemního školení a e-learningu ihned reagujeme. Zákazník je u nás vždy na prvním místě. Rádi zodpovíme jakýkoliv Váš dotaz týkající se firemního vzdělávání, ať již ve formě e-learningu, prezenčního školení zaměstnanců nebo firemního školení na míru.
Všechny kurzy připravujeme ve stejně vysokém standardu.
Spokojení účastníci
Nasloucháme vám. Nechte nás plnit vaše přání.
Každý rok proškolíme tisíce účastníků na stovkách vzdělávacích akcí. Díky nim získáváme pravidelnou zpětnou vazbu a můžeme tak naše kurzy neustále vylepšovat. Využíváme pohodlné profesionální konferenční prostory, pro on-line semináře aplikaci Adobe Connect, Cisci Webex nebo YouTube a pro videosemináře naši vlastní aplikaci. V ceně všech prezenčních konferencí a seminářů je občerstvení. U celodenních seminářů je v ceně i oběd. Pokud máte na občerstvení specifické požadavky např. z důvodu alergie, rádi Vám vyjdeme vstříc.