Akademie Dashöfer

Průvodce digitální transformací na účtárně krok po kroku

...s firmou ThisOne, účetní firmou roku 2023

Komplexní rozvojový program pro účetní, manažery, inovátory, korporátní rebely a lídry, kteří chtějí využít příležitost digitalizovat účtárnu na maximum...

Gabriela Kreidlová

Pro účtárnu se stává digitalizace a automatizace běžnou součástí každodenní rutiny, proto jsme pro Vás připravili tento program. Náš vzdělávací cyklus projde účetní agendy jednu po druhé z pohledu automatizace. Kurz bude čistě praktický, zákony a znění paragrafů budeme probírat jen okrajově, a to z pohledu souladu nástrojů s platnou legislativou. Ukážeme si, jak snadno a rychle implementovat a obsluhovat zvolené nástroje v různých účetních agendách. Ze školení si odnesete znalost důležitých kritérií pro výběr dostupných nástrojů na trhu.

Komu je Akademie určena:

Akademie je určena převážně účetním a finančním manažerům, kteří mají kompetenci dané nástroje vybírat, nastavovat i obsluhovat. Kurz cílí na účtárny, kde je více než jeden člověk, ale spoustu tipů může pomoci i OSVČ účetním.

Obsah Akademie:

Obsah Akademie bude přizpůsoben nejnovějšímu vývoji v tomto dynamickém oboru.

1. den – úterý 5. 11. 2024

Začátečníci

Faktury přijaté

Předáme know-how o kompletním workflow dokladů přijatých. Ukážeme, jak pomocí základních pracovních nástrojů (mail, Google Disk, Dropbox) zajistit automatizovaný příjem dokladů od externích i interních partnerů tak, aby se od první chvíle šetřil čas na straně účetní i partnera bez vícenákladů.

  1. Fakturační email
  2. Formáty faktur
  3. Legislativa
  4. Ukázka vyčítání a napojení účetní program
  5. Zaškolení na agregované kontroly seniora
  6. Ukázka různých workflow schvalování
  7. Příkazy k úhradě přímo z účetnictví
  8. Souhrn požadavků pro výběr nástrojů 

Účtenky

Ukážeme všechny možné procesy zadávání pokladních dokladů přes propojené aplikace, importy, vyčítání i hromadné zaúčtování vč. konkrétních příkladů.

Banky

  1. Zaúčtování banky importním souborem
  2. Automatické účtování – homebanking
  3. Automatické párování
  4. Příkazy k úhradě zajistit automatizovaně 

Sklady

  1. Přímá integrace účetního sw na e-shop
  2. Vedení skladů přímo v účetním programu a automatické účtování 

Tržby

Projdeme různé možnosti účtování tržeb. Vysvětlíme úroveň detailu účtování tržeb pro reporting. Ukážeme importní soubory a přímé napojení e-shop s účetním programem. 

Interní doklady

Projdeme různé možnosti účtování interních dokladů – import, příprava, doklady trvalého účtování, časové rozlišení

 2. den – středa 13. 11. 2024 

 Pokročilí

 Příprava na automatizaci krok po kroku

 Rozložení práce týmu a jeho adaptace na nové nástroje a role na účtárně

  1.  Potřebná kapacita jednotlivých rolí na účtárně
  2.  Složení týmu a jeho nové role
  3.  Psychologická adaptace a zajištění angažovanosti týmu na změnách a vizích 

 Timesheety a příprava na automatizace

  1.  Nastavení agend jako faktoru pro vyhodnocení nasazení automatizací a nových nástrojů
  2.  Sledování a vyhodnocování rentability klientských zakázek
  3.  Sledování a vyhodnocování utilizace lidí a kapacit
  4.  Plánování tržeb vs. kapacita týmu jako podklad pro dlouhodobé rozhodování
  5.  Souhrn požadavků pro výběr nástrojů 

Cloud

Probereme výhody a nevýhody cloudového řešení a doporučené nástroje.

GDPR a účetní data

Elektronická archivace dokumentů

Co a jakým způsobem archivovat? Na co si dát pozor.

IT zázemí a bezpečnost

Vysvětlíme hlavní požadavky z pohledu bezpečnosti a efektivního využití nástrojů. Ukážeme, jak posoudit nákladovou stránku vybíraných technologií.

  1. GDPR v rámci elektronických úložišť a komunikací
  2. Kritéria účetního SW, případný přechod na nový účetní sw nebo jeho vyšší verzi
  3. Nastavení a práce s pracovními nástroji – laptop
  4. Využívání, nastavení, propojení jednotlivých aplikací
  5. Nastavení práv a rolí lidí v týmu do jednotlivých sw a aplikací
  6. Sdílené úložiště
  7. Interní a externí komunikace
  8. Požadavky pro výběr vhodných nástrojů (soulad s legislativou) 
  9. Názor bezp. experta a praktická ukážka hrozieb

3. den – úterý 19. 11. 2024 

Profíci

EDI, API

Reporting účetních dat

Projdeme konkrétní reportingové sestavy přímo z účetních dat dostupných na pár kliknutí.

  1. Pravidelný přehled závazků a pohledávek vč. procesního využití
  2. Měsíční výsledovky vč. vyhodnocení
  3. Reporty na míru – jak jednoduše sestavit definovatelný výkaz přímo v účetním programu i mimo něj s automatizovaným napojením

Ukázka praktických řešení

  • Co je RPA a na jaké procesy se využívá
  • Konkrétní příklady využití na účtárně
  • Úspory, ceny, návratnost, přínosy, náklady 
    1. RPA (Roboti)
    2. ABRA Flexi - automatické sťahovanie bánk cez API, automatické zaúčtovanie, automatické prenosy faktúr z shoptet do Abra Flexi, možnosť automatickej prefakturácie, automatické časové rozlíšenie
    3. Odoo - Predstavenie robustného ERP systému Odoo od partnerskej firmy systee - spracovanie hlavne modulu účtovníctva, skladov, reportingu a automatizované operácie nad účtovníctvom, prenosy platieb skrz API
    4. wFlow - Praktická prezentácia ukážka WFLOW vyčítania faktúr/ účeteniek + spracovanie karetných operácií - prezentáciu zabezpečí wflow, live prenos do účtovného systému (ukážka výhod spracovania dokladu a jeho "zaúčtovania vo wflow")
    5. Capitain
    6. AI (GPT, Copilot)

Lektor

Gabriela Kreidlová

Process Analyst specializující se na automatizace za využití nejmodernějších technologií zejména v oblasti účetnictví a financí. Má za sebou zkušenosti z vedení účetnictví od juniorní pozice, přes seniora, supervisora až k team leadrovi. V This One s.r.o. působí od samého založení a díky tomu nasbírala zkušenosti ze všech účetních agend včetně…

Více informací a další semináře lektora

Termíny a místo konání

5.11. – 19.11.2024

9:00 - 16:00

Praha

Tento termín již nelze objednat. Jakmile vypíšeme nový, dáme Vám vědět. Nechte nám prosím na sebe kontakt.

Ceny jsou uvedeny bez DPH 21 %.