Seminář je určen
Především vedoucím pracovníkům všech stupňů řízení, kteří pociťují potřebu stále zlepšovat svůj mluvený projev. Je vhodný i pro osoby zapojené do obchodních aktivit a pro každého, kdo chce zlepšovat svoji komunikaci s ostatními lidmi, zvyšovat přesvědčivost svého vystupování a působení na své okolí, profesionální i v osobním životě.
Cíle semináře
Tento seminář nemá být něčím úplně novým pro jeho účastníky, ani nemá možnost bezprostředně převratně zdokonalit jejich mluvený projev. Může ale být velmi dobrým úvodem a doprovodem k samostatné práci na postupném zlepšování rétorické zdatnosti každého účastníka.
Seminář navazuje na zjištění největšího zájmu respondentů reprezentativní ankety s manažerskou a obchodní veřejností právě o toto téma. Jeho podstatnou částí budou praktické aktivity účastníků zaměřené na nezbytné vlastnosti dobrého mluveného projevu.
Cílem semináře je uvést účastníky semináře do vlastního pravidelného tréninku rétorických dovedností, zvládnout strukturu a hlavní zásady dobrého mluveného projevu a zahájit proces zlepšování schopnosti mluvit.
Obsah semináře
- Formulace klíčových praktických problémů účastníků – klíčový problém týkající se schopnosti dobře mluvit každého účastníka
- Krátký úvod do rétoriky – nejdůležitější je kvalita osobnosti mluvícího i obsahu jeho projevu
- Případová studie: „Démosthénovy potíže“ – tato autorská případovka je odvozena z obvyklé situace současných manažerů a umožňuje rozkrýt důležité problémy s profesionální komunikací dosud netrénovaných osob. Inspiruje k hledání vlastního optimálního přístupu.
- Stavba projevu a prezentace – způsoby, jak zaujmout posluchače a udržet s nimi mentální kontakt – nácvik, kromě jiného i aktivního naslouchání, jako jednoho z nejdůležitějších předpokladů dobrého mluvení
- Příprava veřejného projevu – volba a promýšlení argumentů, verbální stránky projevu a vhodného jazyka – nácvik variant práce se slovy, hledání vhodných synonym, trénink bohatého slovníku (komunikační hra)
- Význam jazykové kultury pro přesvědčování posluchačů
- Emocionální příprava na úspěšný projev – jak se vyhnout jazykovým prohřeškům, nevhodným formulacím a slovům
- Jak poučit posluchače, jak jim sdělit něco nepříjemného, kritického, stresujícího apod. – hlavní zásady, zkušenosti a cvičení
- Fáze veřejného projevu – zahájení, argumentace, zdolávání předpokládané polemiky (námitek), zdůraznění obhajovaného sdělení, požadavku, nabídky apod., shrnutí a závěr (vyústění projevu), diskuse a její moderování – nácvik projevu a jeho rozbor
- Co musí zvládnout každý úspěšný rétor - trému, neverbální složku projevu, vlastní emoce i emoce posluchačů, adekvátní řečnický styl, organizaci projevu (tempo, čas, strukturální proporcionalitu) - výměna zkušeností
- Závěry a praktická doporučení
Metody provedení semináře
- Diskuse
- Případová studie
- Hry, testy, procvičování praktických dovedností
- Práce v malých týmech
- Trénink rétorických vystoupení – rozbor zkušeností s tréninkem
Časový harmonogram semináře
8.30 – 9.00 – prezence účastníků
9.00 – 10.30 – seminář (1. část)
10.30 – 10.45 – přestávka s občerstvením
10.45 – 12.00 – seminář (2. část)
12.00 – 13.00 – oběd
13.00 – 16.00 – seminář (3. část) + diskuze
Lektor
Dr. Petr Krajáč, PhD.
Vychází ze 17leté zkušenosti vedoucího pracovníka, 10 let praxe v obchodní činnosti a 14leté vědeckopedagogické činnosti vysokoškolského učitele. Deset let byl lektorem managementu a obchodních dovedností, v letech 1995/96 pracoval na pozici profesora v Českém manažerském centru v Čelákovicích.Svůj odborný růst obohacuje studiem manažerské a…
Více informací a další semináře lektoraTermíny a místo konání
29.4.2010
9:00 - 16:00
Praha
Tento termín již nelze objednat. Jakmile vypíšeme nový, dáme Vám vědět. Nechte nám prosím na sebe kontakt.
Firemní školení na míru Vám rádi připravíme na poptavka@kursy.cz.
Kvalitní lektoři
Skuteční odborníci zodpoví i ty nejzapeklitější dotazy. Přijďte se přesvědčit!
Základem každého školení je kvalitní lektor. My spolupracujeme jen s těmi nejlepšími. Naši lektoři mají mnohaletou praxi ve svém oboru a zároveň se dlouhodobě zabývají firemním vzděláváním.
Rádi Vám s našimi lektory zajistíme školení na míru. Vyberte si odborníka z naší databáze lektorů.
I na webinářích zodpoví lektoři Vaše dotazy a projdou s Vámi odborný obsah stejně kvalitně, jako na prezenčním školení.
Garance kvality
Stýská se vám po letech, kdy jste nic nemuseli? Vše zařídil někdo jiný a na vás bylo jen užít si to. Přesně tak fungují naše semináře.
Nemusíte nic zařizovat. Všechny technické záležitosti nechte na nás. Vy jen přijdete nebo se připojíte, zbytek nechte na nás.
On-line semináře (webináře) i videosemináře připravujeme se stejnou péčí jako ty prezenční.
Na přípravě našich vzdělávacích kurzů si dáváme záležet. Propojujeme know-how lektorů s potřebami našich zákazníků. Na semináři se nemusíte o nic starat, soustředíte se jen na obsah semináře, zbytek zajistíme my.
Spokojenost s našimi vzdělávacími kurzy průběžně vyhodnocujeme a na veškeré náměty týkající se kvality a možného vylepšení organizace firemního školení a e-learningu ihned reagujeme. Zákazník je u nás vždy na prvním místě. Rádi zodpovíme jakýkoliv Váš dotaz týkající se firemního vzdělávání, ať již ve formě e-learningu, prezenčního školení zaměstnanců nebo firemního školení na míru.
Všechny kurzy připravujeme ve stejně vysokém standardu.
Spokojení účastníci
Nasloucháme vám. Nechte nás plnit vaše přání.
Každý rok proškolíme tisíce účastníků na stovkách vzdělávacích akcí. Díky nim získáváme pravidelnou zpětnou vazbu a můžeme tak naše kurzy neustále vylepšovat. Využíváme pohodlné profesionální konferenční prostory, pro on-line semináře aplikaci Adobe Connect, Cisci Webex nebo YouTube a pro videosemináře naši vlastní aplikaci. V ceně všech prezenčních konferencí a seminářů je občerstvení. U celodenních seminářů je v ceně i oběd. Pokud máte na občerstvení specifické požadavky např. z důvodu alergie, rádi Vám vyjdeme vstříc.