Seminář

Zákoník práce v kostce 2018

Novela zákoníku práce pro rok 2018 je koncepčního charakteru. Dotýká se základních oblastí pracovněprávních vztahů, jako je např. dovolená, pracovní doba, povinnosti zaměstnavatelů apod. Seminář se bude zabývat těmito otázkami. Účastníci budou mít přitom možnost se s nimi podrobně seznámit i řešit problémy s tím spojené.

Seminář je určen

Personalistům, mzdovým účetním, podnikovým právníkům, odborovým funkcionářům a všem ostatním, kteří v rámci svých pracovních povinností řeší personální záležitosti.

Co Vám seminář přinese

Novela zákoníku práce v roce 208 je koncepčního charakteru. Dotýká se základních oblastí pracovněprávních vztahů, jako je např. dovolená, pracovní doba, povinnosti zaměstnavatelů apod. Seminář se bude zabývat těmito otázkami. Účastníci budou mít přitom možnost se s nimi podrobně seznámit i řešit problémy s tím spojené.

Obsah semináře:

Po absolvování cyklu seminářů budete mít ucelený přehled o aktuálních předpisech a změnách platných pro rok 2018. Budete připraveni je aplikovat do praxe.

  • Vedoucí zaměstnanci – nová skupina vrcholových řídících zaměstnanců a jejich postavení – jejich práva a povinnosti, specifické úpravy pracovněprávních vztahů – rozvržení pracovní doby až do rozsahu 48 hodin týdně, práce přesčas, délka směny, evidence pracovní doby, odměňování, příplatky za práci, jiné důležité osobní překážky v práci.
  • Nová úprava ve vztazích mezi odborovými organizacemi u jednoho zaměstnavatele – z pohledu jejich postavení a možnosti uzavírat kolektivní smlouvu.
  • Pravidelné pracoviště pro účely cestovních náhrad – upřesnění uzavírání dohody se zaměstnanci.
  • Definiční úpravy ve vztahu k pracovní době a jejím rozvržení – rozvrh pracovní doby, informační povinnost zaměstnavatele a pracovní doba, nové vymezení vícesměnných pracovních režimů, vymezení období nerovnoměrného rozvržení pracovní doby, konta pracovní doby, práce přesčas a noční práce, stanovená týdenní pracovní doba, rozvržení pracovní doby a její pravidla podle novelizace, pružné rozvržení pracovní doby, konto pracovní doby, nepřetržitý odpočinek v týdnu – denní odpočinek, nepřetržitý odpočinek v týdnu, dny pracovního klidu, doba odpočinku po ukončení pracovní cesty, pracovní pohotovost u pružného rozvržení pracovní doby.
  • Změny pracovního poměru – nezbytnost písemného zdůvodnění vážných provozních důvodů při odmítnutí přidělení jiné práce zaměstnanci zaměstnavatelem, výkon jiné práce/převedení na jinou práci, dočasná změna místa výkonu práce.
  • Přechod práv a povinností – ve vztahu k výpovědi ze strany zaměstnance.
  • Dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr – dohoda o pracovní činnosti a nová délka vyrovnávacího období, nové vymezení podmínek pro výkon práce na základě dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr, zejména ve vztahu k pracovní době a její evidenci, zaručená mzda, osobní překážky v práci.
  • Odměňování zaměstnanců mzdou – minimální mzda a její vymezení, kolektivní smlouva a minimální mzda, zaručená mzda, práce ve svátek, mzda při uplatnění konta pracovní doby, mzda a výkon jiné práce.
  • Odměňování zaměstnanců platem – příplatek za vedení ve vztahu k práci přesčas, příplatek za rozdělenou směnu, plat a výkon jiné práce
  • Příplatek za dobu pracovní pohotovosti – nová úprava výše příplatku ve dnech pracovního klidu.
  • Náhrada výdajů v souvislosti s výkonem práce – technické úpravy a nové vymezení.
  • Překážky v práci na straně zaměstnance – návraty do zaměstnání.
  • Dovolená zaměstnanců – nová – upravená pravidla pro nárok na dovolenou, dodatková dovolená, pravidla pro převody dovolené zaměstnance do následujícího kalendářního roku, čerpání dovolené ve svátek, překážky v práci a dovolená, krácení dovolené za neomluvené absence 1 = 1.
  • Pracovní podmínky zaměstnanců pečujících o dítě – nezbytnost písemného zdůvodnění vážných provozních důvodů při odmítnutí zkrácení pracovní doby nebo jiné vhodné úpravy pracovní doby zaměstnanci zaměstnavatelem,
  • Potvrzení o průběhu zaměstnání – technická úprava.
  • Práce z domova – zásadní nové vymezení práv a povinností zaměstnavatele a zaměstnance.
  • Doručování písemností zaměstnavatelem zaměstnanci – místo/místa doručování písemností, nová úložní doba písemností.
  • Šikana, stres a diskriminace na pracovišti (nové povinnosti zaměstnavatelů)

    Časový harmonogram semináře:

    08:30 – 09:00 prezence účastníků

    09:00 – 10:30  přednáška (1. část)

    10:30 – 10:45  přestávka s občerstvením

    10:45 – 12:00  přednáška (2. část)

    12:00 – 12:15  přestávka s občerstvením

    12:15 – 14:00  přednáška (3. část)

    Lektor

    Termíny a místo konání

    8.6.2018

    9:00 - 14:00

    Praha

    Tento termín již nelze objednat. Jakmile vypíšeme nový, dáme Vám vědět. Nechte nám prosím na sebe kontakt.

    Ceny jsou uvedeny bez DPH 21 %.