Technika nás ovlivňuje více, než si myslíme. Dnes už si mnohé firmy nekladou otázku „s papírem nebo bez?“, jak tomu bylo v minulosti. Stále více firem se přiklání k elektronickým dokladům. Na konferenci se vysvětlí pojmy jako je účetní, daňový a elektronický doklad, dále se dostaneme k elektronickému podpisu až k poskytování účetních aplikací na dálku, tzv. outsourcingu IT, při kterém využívá více uživatelů prostřednictvím telekomunikačních technologií na dálku pronajatou aplikaci. Rovněž Vám budou představeny praktické zkušenosti z pohledu firem (elektronická komunikace s úřady, elektronická podání, datové schránky) a budete upozorněni na nejčastější chyby, kterých se firmy dopouštějí. Nezanedbatelným bodem konference je také diskuse a zjištění, jaké problémy s elektronickým účetnictvím řešili kolegové a jak se vyvarovat chyb, které již jiní udělali.
Konference je určená:
pro hlavní účetní, ekonomy, jednatele, manažery, finanční ředitele, auditory, daňové poradce.
Cíl konference:
Na konferenci se budeme věnovat elektronizaci účetnictví, správnému provázání účetních informačních systémů (elektronické dokumenty vs. listinná forma účetních záznamů), náležitostem elektronických účetních dokladů a jejich případným opravám, přenášení účetních záznamů, správnému příjmu e-záznamů, jejich úschově a archivaci, oběhu elektronických faktur a nastavení procesů ve firmě. Neopomeneme i nejčastější pochybení v oblasti elektronických faktur z pohledu daňových kontrol. Kromě diskuze s účastníky a odborníky si zajistíte vzor účetní směrnice.
Program
1. blok - MVDr. Milan Vodička
- úvod do problematiky, legislativní úprava (zákon o účetnictví, zákon o DPH, daňový řád)
- účetní záznamy, jejich forma
- náležitosti účetních a daňových dokladů
- opravy účetních záznamů
- přenášení účetních záznamů
- správné přijetí e-záznamů
- transformace účetních záznamů z jedné formy do druhé
- podpisy na účetních záznamech
- uchování a archivace účetních záznamů
2. blok - MVDr. Milan Vodička
- využití informačních a komunikačních technologií (ICT) v účetnictví, legislativní úprava (zákon o účetnictví, zákon o elektronickém podpisu a zákon o ochraně osobních údajů)
- nastavení systému, procesní dokumentace, vnitřní předpisy
- přechod na elektronické účetnictví (elektronický podpis, fakturace, výhody a rizika)
- právní a daňové souvislosti
- interní dokumentace
- oběh elektronických účetních dokladů, archivace
- možnosti stávajících účetních systémů
- vystavování e-faktur, skenování, archivace
- provázání účetních informačních systémů v rámci životního cyklu dokumentů
3. blok - zástupci společnosti TULIP Solutions s.r.o. - Jana Vasilenková a Viktor Mečiar
- umělá inteligence jako další krok v evoluci elektronického účetnictví
4. blok - Ing. Zdeněk Burda ml.
-
elektronické výstupy z účetnictví – požadavky a práva správce daně
-
elektronická podání na finanční úřad – sporná místa výkladu daňového řádu (požadovaný formát xml x pdf, způsoby zveřejňování struktury požadovaných podání, papírové x elektronické podání apod.
Časový harmonogram:
8:30 - 9:00 prezence účastníků
9:00 - 10:30 přednáška 1. část
10:30 - 10:45 coffee break
10:45 - 12:15 přednáška 2. část
12:15 - 13:00 oběd
13:00 - 14:30 přednáška 3. část
14:30 - 14:45 coffee break
14:45 - 16:00 přednáška 4. část
16:00 - 16:30 diskuze, dotazy
Změna programu, přednášejících i časového harmonogramu vyhrazena!
Lektoři
MVDr. Milan Vodička
Od roku 1995 daňový poradce, člen Komory daňových poradců ČR, člen Prezidia a vedoucí Sekce pro informační technologie KDP ČR, člen sekce pro daně a pojištění Svazu průmyslu, člen Technology Tax Committee CFE Tax Advisers Europe. Dlouholeté zkušenosti s vedením společností v oblasti IT, bohatá přednášková a publikační činnost.
Více informací a další semináře lektoraViktor Mečiar
Managing Director společnosti TULIP Solutions. Má rozsáhlé zkušenosti s vedením mezinárodních IT projektů. Je jedním z klíčových lidí při vývoji online platformy TULIP, která zjednodušuje firemní procesy, jako jsou digitalizace faktur, účetní a schvalovací procesy, správa mezd a docházky zaměstnanců.
Více informací a další semináře lektoraJana Vasilenková
Managing Director společnosti Accace Outsourcing. Vede tým stovky účetních a konzultantů v Brně a Ostravě. Má rozsáhlé zkušenosti s průmyslovými projekty a znalosti z oblastí outsourcingu business procesů, financí a mezd. Spolupracuje na vývoji mezinárodní platformy TULIP – IT řešení, které umožňuje správu všech administrativních úloh souvisejících…
Více informací a další semináře lektoraIng. Zdeněk Burda, ml.
daňový a účetní poradce, člen Komory daňových poradců (s jeho články a radami jste se mohli setkat např. v časopisech Daňové a účetní poradenství, Daně, Daňová a hospodářská kartotéka, Daňový tip, DPH aktuálně, Daňový profesionál, Ekonom, Právní rádce, spoluautorem Antidaňového lexikonu, Lexikonu daňových úspor (Verlag Dashofer), Přednášková…
Více informací a další semináře lektoraTermín a místo konání
15.10.2018
9:00 - 16:30
Praha
Tento termín již nelze objednat. Jakmile vypíšeme nový, dáme Vám vědět. Nechte nám prosím na sebe kontakt.
Kč
Partneři
Chcete se stát partnerem konference? Napište nám na info@kursy.cz nebo vyplňte tento formulář.
Hlavní partner konference:
TULIP Solutions s.r.o.
Mediální partneři:
O tématu školení
Mezi pojmy, kterými se na konferenci budeme zabývat, můžeme zařadit mimo jiné:
elektronické účetnictví 2018, zákon o účetnictví, zákon o DPH, daňový řád, ICT v účetnictví, zákon o účetnictví, zákon o elektronickém podpisu, zákon o ochraně osobních údajů, elektronická komunikace s úřady, elektronická podání, datové schránky, elektronické účetní doklady atd.